Mieszkaniec Radomia stracił 1000 zł wierząc, że pomaga mamie przez Blik

Radomianin stracił ponad tysiąc złotych, myśląc, że pomaga mamie z zakupami online. Ta historia to przestroga dla wszystkich korzystających z płatności mobilnych sprawdź, jak nie dać się oszukać!
- Oszustwo na Blik w Radomiu jak łatwo stracić pieniądze przez fałszywe wiadomości
- Radomianie uczuleni na bezpieczeństwo finansowe jak chronić swoje pieniądze przed oszustami
Oszustwo na Blik w Radomiu jak łatwo stracić pieniądze przez fałszywe wiadomości
W Radomiu doszło do kolejnego przypadku wyłudzenia pieniędzy za pomocą popularnego komunikatora. 27-letni mieszkaniec miasta otrzymał wiadomość od osoby podszywającej się pod jego matkę, która rzekomo miała problem z dokonaniem płatności Blik podczas zakupów internetowych. Prośba o przekazanie kodów płatności miała być tylko chwilowa, a pieniądze miały wrócić na konto w formie przelewu zwrotnego.
Niestety, mężczyzna nie zweryfikował informacji i bez zastanowienia przesłał kody. W efekcie stracił ponad 1000 złotych, które natychmiast zostały wypłacone przez oszustów. To przykład, jak łatwo można paść ofiarą dobrze przygotowanego ataku socjotechnicznego.
Radomianie uczuleni na bezpieczeństwo finansowe jak chronić swoje pieniądze przed oszustami
Policja apeluje do mieszkańców Radomia o zachowanie szczególnej ostrożności przy wszelkich transakcjach online i mobilnych. Nie ufajmy osobom podającym się za bliskich przez telefon czy komunikatory bez wcześniejszego potwierdzenia tożsamości” przypominają funkcjonariusze. Zawsze warto zadzwonić do członka rodziny i upewnić się, czy prośba o pomoc jest prawdziwa.
Dodatkowo eksperci zalecają stosowanie silnych haseł oraz włączanie uwierzytelniania dwuskładnikowego na kontach społecznościowych i bankowych. Najważniejsze jest jednak, by nigdy nie udostępniać nikomu kodów płatności ani danych dostępowych do konta, nawet jeśli wiadomość wygląda na autentyczną.
Ustawmy silne hasła do portali społecznościowych i korzystajmy z uwierzytelniania dwuskładnikowego i nie przesyłajmy kodu płatności osobom, których tożsamości nie jesteśmy absolutnie pewni, nawet jeśli wiadomość wygląda na pochodzącą od bliskiej osoby.” Justyna Jaśkiewicz
Warto pamiętać, że oszuści coraz częściej wykorzystują emocje i pośpiech, by wymusić szybkie działanie ofiary. Dlatego każda prośba o pilne wsparcie finansowe powinna wzbudzić czujność i skłonić do dokładnej weryfikacji sytuacji.
Źródło: KMP w Radomiu
Autor: krystian