Praca w biurze rządzi się swoimi prawami i raczej nie jest to miejsce, gdzie możemy poczuć pełną beztroskę i swobodę. Jeśli zależy nam na tym, aby być traktowanym poważnie, powinniśmy stosować się do pewnych reguł. Odpowiednie porady biznesowe powinno ułatwić nam oswojenie się z biurowymi zasadami.
Wiele osób zastanawia się, jak odpowiednio ubrać się do biura, by nie zostać uznanym za osobę, które do danego biura nie pasuje i nie poczuć z tego powodu grupowego wykluczenia. W zależności od firmy, w jakiej pracujemy, możemy spotkać się z różnymi zasadami dotyczącymi ubioru. Najbardziej prawdopodobne jest to, że w momencie zatrudnienia dostaniemy szereg wskazówek odnośnie nowej pracy, w tym także ubioru, który jest wymagany. Pewnie także zauważymy dość szybko, jak wyglądają pracownicy firmy i będziemy mogli się do nich dostosować.
W niektórych firmach obowiązuje ubiór bardzo elegancki i w takich miejscach nie możemy założyć dżinsów czy dresów, bo nie zostaniemy potraktowani zbyt poważnie, a w dłuższej perspektywie będzie nas czekała zapewne delikatna rozmowa z kierownictwem. Są także miejsca, gdzie sprawa ubioru jest traktowana mniej restrykcyjnie, ale mimo to, wciąż nie możemy pozwolić sobie na zbytnie rozluźnienie. Można powiedzieć, że chodzi głównie o to, by nie ubierać się wyzywająco i niestosownie do danego miejsca. Ubiór musi być schludny i stonowany, bo praca nie jest wybiegiem mody i ludzie spotykają się tam w innym celu- po to, żeby pracować.