Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Radom

  • Starosta Radomski i Dyrektor PUP Radom

Ponad 70 milionów złotych wypłacanych przedsiębiorcom, ponad 16,5 tysiąca rozpatrzonych wniosków w ramach Tarczy Antykryzysowej oraz ponad 100-procentowy wzrost efektywności pracowników - to podsumowanie pierwszego miesiąca działalności w tym zakresie Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu. Od 26 maja zarządza nim nowy wicedyrektor, który oprócz tego pozyskał dodatkowe 55 milionów złotych dla lokalnych firm.

W poniedziałek, 22 czerwca, równo 2 tygodnie po obietnicy, złożonej przez Sebastiana Murawskiego, nowego wicedyrektora Powiatowego Urzędu Pracy, odpowiedzialnego za realizację Tarczy Antykryzysowej, zakończono pracę nad zaległymi wnioskami przedsiębiorców z kwietnia i maja. Te rozpatrzone pozytywnie zostały skierowane do wypłaty.

- Dwa tygodnie temu obiecaliśmy przedsiębiorcom z Radomia i Powiatu Radomskiego, że ich wnioski o pomoc finansową z Tarczy Antykryzysowej będą rozpatrywane znacznie szybciej niż miało to miejsce do tej pory. Teraz mogę z dumą i satysfakcją przekazać Państwu, że dotrzymaliśmy słowa – mówi Waldemar Trelka, starosta radomski. - Dziękuję kadrze zarządzającej za bardzo sprawną, błyskawiczną zmianę organizacji pracy całej załogi. Dziękuję pracownikom PUP za pracę w nadgodzinach i w soboty oraz za osobiste zaangażowanie w realizację wniosków.

W ostatnich tygodniach, na wniosek starosty radomskiego, nowy wicedyrektor wnioskował o kolejne transze pomocy, czyli 30 i 25 milionów złotych w ramach Tarczy Antykryzysowej. Rządowa pomoc wspomaga teraz utrzymanie miejsc pracy na lokalnym rynku.

- To pokazuje, że rządowa pomoc dla firm naprawdę działa i jest bardzo sprawnie dysponowana do urzędów pracy. Tarcza nie działa jak należy tylko tam, gdzie osoby decyzyjne tak naprawdę nie chcą współpracować z państwem polskim – dodaje starosta.

Ponad 18 tysięcy wniosków od firm

Jak wynika ze statystyk Powiatowego Urzędu Pracy, według stanu na dzień 20 czerwca 2020 roku do PUP w Radomiu wpłynęło łącznie 18 464 wniosków o wsparcie w ramach Tarczy Antykryzysowej.

Najwięcej z nich, bo ponad 16 tysięcy, dotyczyło pomocy w ramach pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorców, a prawie 1,6 tysiąca wniosków dotyczyło dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności samozatrudnionym. Oprócz tego 878 wniosków dotyczyło dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenie społeczne, a 13 pomocy dla organizacji pozarządowych na dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.

W okresie od dnia 26 maja, a więc od momentu zmiany dyrektora do dnia 20 czerwca, widoczny jest procentowy wzrost liczby realizowanych wniosków, dotyczących pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej: liczba wniosków wprowadzonych do systemu wzrosła o 66,61 %, liczba wniosków rozpatrzonych pozytywnie wzrosła o 95,61 %, liczba wniosków przekazanych do wypłat wzrosła o 98,14 %, a wartość środków przekazanych do wypłaty wzrosła o 109,71 %.

Najbardziej odczuwalnym efektem dla przedsiębiorców jest fakt, że w ciągu niecałego miesiąca (od 26 maja do 23 czerwca) kwota wypłat wzrosła z ponad 32 do 70 milionów - w sumie o ponad 38 milionów złotych.

Wnioski rozpatrywane na bieżąco

- Dwa tygodnie temu obiecałem przedsiębiorcom, że zaległe wnioski z kwietnia i maja zostaną rozpatrzone i przekazane do wypłaty. W poniedziałek, 22 czerwca przekazano do realizacji ostatnie zalegle sprawy i wypłaty powinny być zrealizowane w ciągu kilku dni – mówi Sebastian Murawski, wicedyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu. – Chcę podkreślić zaangażowanie pracowników, którzy osiągnęli ponad stuprocentową efektywność w realizacji wniosków. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i wytężoną pracę – dodaje wicedyrektor.

Obecnie rozpatrywanie wniosków, które wpłynęły w czerwcu jest już realizowane na bieżąco.

- Jesteśmy w bieżącym kontakcie z przedsiębiorcami, tworzymy również osobne stanowiska obsługi, gdzie będzie można przeanalizować złożony wniosek pod względem formalnym i od razu uzupełnić ewentualne braki – dodaje wicedyrektor Murawski.

Starosta dotrzymał słowa

Jak dodaje Waldemar Trelka, starosta radomski, znaczne przyspieszenie realizacji wypłat oraz usprawnienie działalności PUP świadczą o tym, że decyzja o zmianie osoby zarządzającej urzędem była słuszna.

- Z 91 milionów złotych, które pozyskano na realizację Tarczy Antykryzysowej w ciągu ostatniego miesiąca przekazano do wypłaty 70 milionów złotych. Nie ma już wniosków, które czekały na rozpatrzenie dłużej niż dwa tygodnie. Miesiąc temu taka sytuacja była niestety na porządku dziennym i właśnie dlatego zdecydowałem o radykalnych zmianach – mówi starosta Waldemar Trelka. - Mam jeszcze jedną dobrą wiadomość dla właścicieli firm, samozatrudnionych i mikroprzedsiębiorców: będziemy wnioskować o kolejne miliony złotych na wsparcie waszych biznesów. Mamy zapewnienie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, że nikt nie zostanie pozostawiony bez niezbędnej pomocy.

Przypomnijmy, że od początku tej kadencji samorządowej, nowy Zarząd Powiatu starał się zracjonalizować koszty utrzymywania Powiatowego Urzędu Pracy. W ubiegłym roku oraz pierwszych miesiącach bieżącego roku - do marca - bezrobocie nieustannie spadało. W związku z tym w 2020 roku zmniejszyło się również zatrudnienie w samym urzędzie. Zmniejszenie budżetu tej instytucji o ponad 800 tysięcy złotych (20 etatów) spowodowało, że również miasto Radom, które ponosi 60 procent kosztów funkcjonowania PUP, zaoszczędziło około 500 tysięcy złotych.

  • data: 2020-06-23
  • PUP_Tarcza2
  • PUP_Tarcza3
  • PUP_Tarcza4