Czym jest link i co trzeba o nim wiedzieć?

Z pewnością każdy z nas niejednokrotnie miał styczność z jakimś linkiem. Cóż, konieczne było kliknięcie w niego nawet po to, aby przeczytać ten tekst. Większości osób kojarzy on się tylko i wyłącznie z adresem, który wpisujemy do przeglądarki w celu wejścia na określoną witrynę. W mowie potocznej występuje powiedzenie wyślę Ci link do… i jest ono jak najbardziej poprawne.
Pod pojęciem link kryje się jednak zdecydowanie więcej, a jego występowanie i funkcja nie kończy się tylko na przypisaniu do konkretnej domeny w celu jej znalezienia.
Podstawowym słowem, które jest w stanie zastąpić wyraz link jednocześnie zachowując jego znaczenie jest odnośnik. Ma on na celu, po kliknięciu w niego, zaprowadzić nas na określoną stronę internetową wykorzystując do tego protokoły http lub https.
Może on występować w wielu formach, takich jak chociażby zwykły lub przyjazny adres URL, popularny ostatnio anchor text czy też kryjąc się pod swego rodzaju obrazkiem lub logo.
Różnice między zwykłym, a przyjaznym adresem URL
Zapewne nieraz przeglądając różnego rodzaju strony internetowe, napotkaliśmy się na obydwa te rodzaje. Obecnie stosuje się raczej przyjazne adresy URL, a to ze względu na estetykę oraz tworzenie sprzyjających warunków dla algorytmów Google.
Przykład adresu, będącego ciągiem znaków: https://www.devagroup.pl/index.php/b4hj?k36
Przykład przyjaznego, uporządkowanego adresu URL: https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-warszawa
Co to jest anchor text?
Popularne anchory to nic innego, jak teksty w artykułach, pod którymi ukryty jest link kierujący do witryny. Z reguły określony fragment tekstu ma inny kolor bądź jest podkreślony. Celem ich wprowadzania jest wypromowanie danej strony na jak największą skalę, a proces sam w sobie jest nazywany jako linkbuilding.
W celu dowiedzenia się więcej o zastosowaniach anchor tesktu, warto przeczytać artykuł stworzony przez DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/anchor-text-w-html-czym-jest-i-jaki-ma-wplyw-na-seo.
Proces budowania linków - na czym polega?
Linkbuilding to jedna z metod pozycjonowania, stosowana przez niemal wszystkie agencje SEO. Linkowanie zewnętrzne opiera się na umieszczaniu odnośników kierujących do promowanej witryny na innych portalach, takich jak blogi czy fora internetowe.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski