Przedsiębiorca, który chce zaistnieć w internecie ze swoją ofertą staje dość często przed wyborem – skorzystać z gotowego (dość często darmowego) szablonu strony www, czy może zlecić stworzenie witryny dla własnej firmy profesjonalnej firmie, takiej jak na przykład agencja marketingu internetowego Warto więc zastanowić się nad tym jakie są wady i zalety poszczególnych rozwiązań.

Gotowy szablon nie dla każdego

Szablon strony internetowej dostępny w internecie, który przykuwa wzrok i sprawia wrażenie, że klient ma do czynienia z profesjonalistami może sporo kosztować. Natomiast względnie łatwo również trafić na szablony, które są po prostu dość często powielane na wielu witrynach i są zwykle darmowe lub bardzo tanie. Strona internetowa dla firmy oparta o gotowy szablon ma jedną, zasadniczą wadę – nie została przystosowana pod konkretną firmę i jej branżę, więc może dojść do sytuacji w której należy poświęcić trochę czasu, aby dostosować jej kolorystykę, układ menu, usunąć zbędne elementy i inne.

Gotowy szablon sprawdzi się dobrze dla firm, które chcą szybko zaistnieć w internecie lub nie wiążą z nim swojej przyszłości. Wiąże się to zwykle z tym, że gotowe szablony posiadają istotne ograniczenia i jeśli w przyszłości pojawi się konieczność dodania nowych elementów i unikalnych podstron to może to być okupione dodatkowymi problemami związanymi z dostosowaniem szablonu pod konkretne wymagania. Tak więc oszczędność na kosztach jest w dłuższej perspektywie czasu iluzoryczna. Trudniej jest także wyróżnić się na tle konkurencji.

Unikalny wygląd witryny firmowej

Firmy, których specjalizacją jest tworzenie stron internetowych dla firm mogą stworzyć witrynę dla każdego przedsiębiorstwa dostosowaną do specyfiki branży. Firma dzięki temu może łatwo wyróżnić się na tle innych, a doświadczenie ekipy odpowiedzialnej za tworzenie stron www pozwoli uzyskać optymalny efekt, w zgodzie z aktualnymi trendami i wymaganiami wyszukiwarek internetowych. Jest to również ważne z punktu widzenia firm, które chcą mieć na własnej witrynie zaimplementowane rozwiązania dopasowane do specyfiki ich pracy. Przykładowo formularz kontaktowy z dodatkowymi opcjami lub kalendarz z terminarzem i wygodną opcją rezerwacji terminów na wizyty. Tego typu opcje nie znajdziemy zwykle w szablonach i wymagają one pracy, aby optymalnie je wdrożyć w daną witrynę.

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden, istotny aspekt. Strona www może zostać w dowolnym momencie elastycznie rozbudowana, zwykle po niewielkich kosztach.

Gotowy szablon czy unikalny wygląd strony dla firmy?