Strona internetowa może skutecznie pozyskiwać nowych klientów. Zanim jednak tak się stanie warto zastanowić się nad tym jakie główne cechy powinna posiadać dobra strona internetowa, która pozwoli przedsiębiorcy zarabiać więcej. W tym artykule zostaną przedstawione elementy na które należy zwrócić baczną uwagę w momencie, gdy zakładamy nową stronę www dla firmy.
Wygląd, czyli szata graficzna
To pierwszy element na który zwróci uwagę odbiorca. Sporo mówi się o tym, że liczy się pierwsze wrażenie i w przypadku strony internetowej ma to powiedzenie spore znaczenie. Zbyt jaskrawe kolory mogą odstraszać, a zbyt ciemne lub jednostajne kolory mogą kojarzyć się z nudą. Istotne jest więc odpowiednie zaplanowanie ostatecznego wyglądu strony internetowej firmy. Czasem lepiej zwrócić się o poradę do ekspertów, a najlepiej jeśli cały projekt przygotuje doświadczona ekipa, która doskonale wie jakie są gusta określonej grupy internautów. Agencja marketingowa 48 Media działa od wielu lat na rynku usług internetowych, a jej specjalizacją jest tworzenie stron www dla firm. Jeśli więc szukasz firmy, która kompleksowo przygotuje dla Ciebie odpowiedni projekt witryny wraz z ciekawą szatą graficzną to sprawdź ofertę tej firmy.
Zbiór istotnych informacji
Strona www powinna przede wszystkim zawierać na swoich łamach wszystkie ważne i istotne informacje, które chce przekazać firma swoim klientom. Dość często popełnianym błędem jest to, że strony firmowe posiadają zbędne dodatki typu – aktualna pogoda, imieniny i tym podobne. Jeśli te informacje nie są ważnym elementem związanym z działalnością firmy to nie powinny się na stronie internetowej znaleźć. Potencjalny klient szuka konkretnych, a czasem szczegółowych danych o produktach lub usługach. Ważne jest również to, aby nie przesadzać z objętością tekstu i najbardziej potrzebne informacje zamieścić na osobnej podstronie. Dobrze jest również na początku zaplanować całą mapę strony wraz z odpowiednią nawigacją po menu. W taki sposób, aby użytkownik mógł łatwo przejść z jednej sekcji strony do drugiej, bez konieczności powracania na stronę główną w celu odnalezienia linka do wybranej podstrony.
Responsywność strony
Można śmiało powiedzieć, że przynajmniej połowa wejść na stronę internetową jest z urządzeń mobilnych. Responsywność to możliwość czytelnego wyświetlenia strony również na tego rodzaju urządzeniach, które zwykle posiadają mniejsze ekrany. Strona responsywna dostosowuje się do innych rozdzielczości w taki sposób, aby atrakcyjnie zaprezentować swoją treść.