Elementy dobrej strony internetowej dla firmy

Strona internetowa może skutecznie pozyskiwać nowych klientów. Zanim jednak tak się stanie warto zastanowić się nad tym jakie główne cechy powinna posiadać dobra strona internetowa, która pozwoli przedsiębiorcy zarabiać więcej. W tym artykule zostaną przedstawione elementy na które należy zwrócić baczną uwagę w momencie, gdy zakładamy nową stronę www dla firmy.

Wygląd, czyli szata graficzna

To pierwszy element na który zwróci uwagę odbiorca. Sporo mówi się o tym, że liczy się pierwsze wrażenie i w przypadku strony internetowej ma to powiedzenie spore znaczenie. Zbyt jaskrawe kolory mogą odstraszać, a zbyt ciemne lub jednostajne kolory mogą kojarzyć się z nudą. Istotne jest więc odpowiednie zaplanowanie ostatecznego wyglądu strony internetowej firmy. Czasem lepiej zwrócić się o poradę do ekspertów, a najlepiej jeśli cały projekt przygotuje doświadczona ekipa, która doskonale wie jakie są gusta określonej grupy internautów. Agencja marketingowa 48 Media działa od wielu lat na rynku usług internetowych, a jej specjalizacją jest tworzenie stron www dla firm. Jeśli więc szukasz firmy, która kompleksowo przygotuje dla Ciebie odpowiedni projekt witryny wraz z ciekawą szatą graficzną to sprawdź ofertę tej firmy.

Zbiór istotnych informacji

Strona www powinna przede wszystkim zawierać na swoich łamach wszystkie ważne i istotne informacje, które chce przekazać firma swoim klientom. Dość często popełnianym błędem jest to, że strony firmowe posiadają zbędne dodatki typu – aktualna pogoda, imieniny i tym podobne. Jeśli te informacje nie są ważnym elementem związanym z działalnością firmy to nie powinny się na stronie internetowej znaleźć. Potencjalny klient szuka konkretnych, a czasem szczegółowych danych o produktach lub usługach. Ważne jest również to, aby nie przesadzać z objętością tekstu i najbardziej potrzebne informacje zamieścić na osobnej podstronie. Dobrze jest również na początku zaplanować całą mapę strony wraz z odpowiednią nawigacją po menu. W taki sposób, aby użytkownik mógł łatwo przejść z jednej sekcji strony do drugiej, bez konieczności powracania na stronę główną w celu odnalezienia linka do wybranej podstrony.

Responsywność strony

Można śmiało powiedzieć, że przynajmniej połowa wejść na stronę internetową jest z urządzeń mobilnych. Responsywność to możliwość czytelnego wyświetlenia strony również na tego rodzaju urządzeniach, które zwykle posiadają mniejsze ekrany. Strona responsywna dostosowuje się do innych rozdzielczości w taki sposób, aby atrakcyjnie zaprezentować swoją treść.