Bez wątpienia sposobów promowania firmy w internecie jest całe mnóstwo, ale tylko część jest naprawdę skuteczna. Warto też zauważyć, że sposoby promocji zmieniają się z czasem. Co kiedyś nie było do końca skuteczne nie oznacza, że dzisiaj również nie warto sobie tym zaprzątać głowy. Przykładem są chociażby strony typu branżowy katalog firm, które pomagają nie tylko dotrzeć do osób zainteresowanych konkretną ofertą, ale również pomagają w uzyskaniu lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google. Jakie jeszcze sposoby są godne uwagi w ostatnim czasie?
Content marketing
Użytkownicy internetu szukają obecnie wysokiej jakości treści, ciekawych i unikalnych wiadomości na temat, których ich interesuje. Jeśli dany temat można w prosty i skuteczny sposób powiązać z promocją biznesu to jest to doskonały sposób, aby zacząć pozyskiwać nowych klientów. Można śmiało powiedzieć, że typowa reklama w internecie potrafi irytować i wielu świadomych internautów stara się jej unikać, przykładowo blokując wyświetlanie banerów w przeglądarkach. Content marketing polega na tworzeniu treści, które są potrzebne odbiorcom i na tym właśnie polega cała skuteczność w dotarciu do osób, które są bardzo wyczulone na jakikolwiek przejaw nachalnego namawiania na zakup produktów lub usług.
Serwisy społecznościowe
Nie sposób nie przyznać, że serwisy społecznościowe zrobiły ogromną furorę w internecie. Wielu internautów czerpie z nich najświeższe wiadomości, dowiaduje się co słychać u znajomych, a także czasem nałogowo powraca, aby zobaczyć czy wydarzyło się coś ciekawego. Firma, która wchodzi ze swoją reklamą w świat serwisów społecznościowych musi być świadoma tego, że ten sposób reklamy polega na tym, aby subtelnie zachęcać potencjalnych klientów nie tylko do zakupu produktów lub usług, ale również do tego, aby aktywnie uczestniczyli w życiu profilu firmowego. Na przykładzie Facebooka można powiedzieć, że strony firmowe typu fanpage cieszą się ogromnym powodzeniem i pozwalają utrzymać zainteresowanie klientów przez długi czas.